Program szkolenia:
- Czym jest zmiana? Cele i istota zmiany
- Jak radzisz sobie z sytuacją zmiany? Autodiagnoza nastawienia i gotowości do zmiany. Reakcje na zmianę.
- Zmiana – szansa czy konieczność?
- Strategie wprowadzania zmian.
- Dlaczego ludzie obawiają się zmian? Opór w zmianie
- Kluczowe czynniki sukcesu wpływające na powodzenie procesu wprowadzania zmiany.
- Emocje w zmianie. Krzywa emocji, cykl żalu.
- Analiza swoich mocnych i słabych stron we wprowadzaniu zmiany.
Kompetencje na poziomie wiedzy:
- - uczestnik dowie się, jakie czynniki inicjują i wspierają zmianę
- uczestnik pozna różne reakcje na zmianę
- uczestnik pozna zasady efektywnego uczenia się nowych treści
Kompetencje na poziomie umiejętności:
- uczestnik zbuduje świadomość, co się (z nim) dzieje podczas przechodzenia przez zmianę
- uczestnik będzie potrafił sterować procesem zmiany poprzez dobór strategii wprowadzenia zmiany, udzielanie wsparcia podczas wprowadzania zmiany
- uczestnik będzie potrafił przygotować dla siebie plan działania, który pozwoli skutecznie realizować zmianę
- uczestnik będzie potrafił zoptymalizować proces uczenia się
Kompetencje na poziomie postaw:
- uczestnik wykaże się większą otwartością na zmiany
- uczestnik zwiększy poczucie kompetencji i wpływu na efekty wprowadzania zmian u siebie i pracowników
- uczestnik podniesie samoocenę dotycząca możliwości uczenia się